اداره روابط عمومی و امور بین الملل

محمدعلی حبیب زاده |
سرپرست اداره روابط عمومی و امور بین الملل |
روابط عمومی از نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)
روابط عمومیها باید روش خود را از بین این سلیقهها انتخاب کنند. به نظر من شما باید مشخص کنید انتظار مردم و دستگاهها از شما چیست. باید با مردم صادقانه رفتار شود و با زبان فریب با آنها رفتار نشود.
نقص بزرگ دچار شدن به افراط یا تفریط در رابطه با مردم است. به این معنی که گاهی آن قدر چیزی نگفتهایم که اصلا مردم اطلاعی از جریانات پیدا نکردهاند. مثلا مردم هنوز از کارهایی که شده است، خبر ندارند. مردم ما نمیدانند که پس از پیروزی انقلاب چه تحولاتی صورت گرفته و همین امر موجب شد که امام فرمودند مسئولان باید کارهای خود را به مردم گوشزد کنند.
روابط عمومی در یک نگاه
اغلب مردم در پاسخ به این سوال که کار روابط عمومی چیست و یا چه نقشی در سازمان ها دارد؟ تنها به نقش ابتدایی و پیش پا افتاده روابط عمومی یعنی نصب بنر تبریک و تسلیت و مواردی از این دست اشاره می کنند و این گواه آن است که روابط عمومی هنوز نسبت به تغییر نگرش افکار عمومی و ارائه تصویری مثبت و با شخصیت از خود ، فاصله بسیاری دارد.
این نگرش که مخاطبین می توانند از تصمیم ها ، برنامه ها و عملکرد دستگاه ها از طریق روابط عمومی اطلاع یابند و از سوی دیگر نیازها و تقاضاهای آنها را به دستگاه انتقال دهند ، یعنی ارتباط دو سویه ای میان مردم و دستگاه مربوطه ، نگاه درستی است که بیانگر رسالت اصلی روابط عمومی میباشد.
روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن.
روابط عمومی مجموعهای از اقدامات و کوششهای حسابشدهای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروههایی که با سازمان در ارتباطند انجام میدهد.
روابط عمومی کار روبهرو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام میدهد که به منافع مشترکشان مربوط است. سخنرانی در کنفرانسها، کار با رسانهها، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانهها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفهاست. فعالیت روابط عمومی چندان مستقیم و ملموس نیست و همین فرق آن با تبلیغات است. کار روابط عمومی میتواند برای ساختن روابط تفاهمآمیز با کارکنان، مخاطبان و عموم مردم به کاررود.
روابط عمومی بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور همچون سایر نهادهای مشابه خود همواره بدنبال اطلاع رسانی در میان پرسنل ، خیرین ،نیازمندان و عموم جامعه بوده و تلاش مینماید تا بتواند پل ارتباطی مناسبی میان این مجموعه و نیازمندان ، خیرین و کلیه اقشار جامعه میباشد.
عمده فعالیتهای روابط عمومی بنیاد/وسع
1- اطلاع رسانی در خصوص مراسم ها ، همایش ها و ... از طریق سایت و پیامک
2- مشاركت و برنامهريزي جهت برگزاري مراسم ها ، همایش ها و نمايشگاهها
3- به روز رسانی وب سایت اطلاع رسانی بنیاد
4- طراحی بروشور گزارش عملکرد سالیانه ، فصلنامه ، سر رسید اختصاصی و ...
5- ساخت کلیپ های تبلیغاتی و مستند از فعالیت های بنیاد
6- پوشش تصویری مراسم ها ، همایش ها و جلسات شورای اداری و آرشیو آنها
7- رایزنی با خبرگزاری های مختلف جهت پوشش خبری مراسم ها و همایش ها
8- هماهنگی با دفتر علما و روحانیون جهت دیدار با خادمین بنیاد
9- ارتباط مستقیم با مردم از طریق وب سایت بنیاد ، پیامک و تلفن
10- برگزاری جلسات داخلي و ايجاد نظام پيشنهادها و انتقادها و انعكاس آنها
11- اجرا و ارائه خدمات و برنامههاي فرهنگي تبليغي و هنري در قالبهاي گوناگون به همكاران
12- مطالعه ، بررسي - ارزيابي برنامهريزي و تجهيز مستمر روابط عمومي و فعاليتهاي آن بهمنظور ارتقاي كيفيت و بهينه سازي فعاليتهاي تبليغاتي ، انتشاراتي و ارتباطي براساس روشهاي پيشرفته و به روز
13- تقدیر و تشکر از فعالیت های خادمین و خیرین بنیاد با تقدیم لوح تقدیر به ایشان
14- انعکاس انتقادات و اخبار به صورت شفاف و عدم ممیزی نمودن آن به مسئولان و دریافت بازخورد آن
15- مدیریت تابلوی اعلانات وبه روز کردن مطالب آن
16- انتشار فصلنامه در هر فصل
18- لوح فشرده عملکرد سالیانه/دیدار با مراجع محترم عظام و مسئولین
19- انتشار بروشور گزارش عملکرد سالیانه
20- طراحی بروشورهای مربوط به برخی واحدها
21- پوشش خبری کامل رویدادها
22- تهیه عکس و گزارش های تصویری از رویدادها
23-طراحي و اجراي فعاليتهاي ارتباطي و تبليغي كلان بنیاد
چارت سازمانی اداره روابط عمومی و امور بین الملل

فعالیت های بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور
-
دیدار با علما و روحانیون
-
حضور مسئولین در بنیاد
-
همایش ها
-
فعالیت های ستادی
-
فصلنامه وفاق
-
گزارش عملکرد سال
بنیاد
همراه شما همیار محرومین هستیم
وب سایت: www.vefaghsabz.ir
پست الکترونیک: info@vefaghsabz.ir
تلفن های تماس: 2-88321940(021) - 88495202
پیامک: 100088860067